Általános Szerződési Feltételek

Jelen általános szerződési feltételek az 1000 HOTELS KFT (székhely: 1067 Budapest, Csengery utca 31. képviseli: Jermilov Oleg adószám: 01-09-991285, továbbiakban Posner Bistro & Bar

és az általa jelen internetes oldalon (www.posnerbistro.hu) nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél jogait és kötelezettségeit tartalmazzák.

Az ügyfél a www.posnerbistro.hu oldalon leadott megrendelésének véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Jelen ÁSZF az ügyfél és Posner Bistro & Bar étterem között létrejövő szerződés részét képezi.

A Posner Bistro & Bar arra kéri ezért az ügyfelet, hogy a megrendelése elküldése előtt a jelen ÁSZF-et mentse le és / vagy lehetőség szerint nyomtassa ki. A megkötött szerződés írásban kötött szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar.

Tárhely-szolgáltató adatai

Cégnév: Rackhost Zrt.

Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

Adószám: 25333572-2-06

Cégjegyzékszám: 06-10-000489

Email elérhetőség: info@rackhost.hu

I. Az oldal használata

1. Jelen internetes oldal szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni. A jelen internetes oldalon megtalálható szolgáltatások igénybevételére vonatkozó jogosultságnak nem feltétele a jelen oldalon felhasználóként történő külön regisztráció.

2. Amennyiben ügyfél úgy dönt, hogy vásárolni kíván jelen internetes oldalon, megadja nevét, keresztnevét (esetleg cégnevét), azt a számlázási címet, amelyre majd a számla kiállításra kerül. A Posner Bistro & Bar figyelmezteti az ügyfelet, hogy fontos a vásárlás során az ügyfél telefonszámának, illetve email címének megadása is a megrendelés hibátlan teljesítése érdekében. A vásárlás során egyéb megjegyzések is feltüntethetőek az ügyfél részéről.

3. A Posner Bistro & Bar ezúton kéri ügyfelet, hogy az esetleges megrendelések során ügyeljen az adatok pontos és hibátlan feltüntetésére, az ezekből eredő késedelmekért, hibákért és nehézségekért a Posner Bistro & Bar Étterem semmilyen felelősséget nem vállal, ilyen irányú felelősségét kifejezetten kizárja.

Az ügyfél a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Posner Bistro & Bar jogosult az ügyfél hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét az ügyfélre hárítani. A Posner Bistro & Bar a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívja az ügyfél figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

4. A Posner Bistro & Bar ezúton kéri ügyfelet, hogy a megvásárolt és letöltött ajándékutalványt illetéktelen személyek számára ne tegye hozzáférhetővé. A Posner Bistro & Bar semmilyen felelősséget nem vállal azon esetekért és az ezekből származó esetleges károkért, ha a megvásárolt ajándékutalvány nem a Posner Bistro & Bar felróható magatartása következtében illetéktelen személyek számára hozzáférhetővé válik.

5. A Posner Bistro & Bar tájékoztatja az ügyfelet, hogy az ügyfél által a megadott és a fenti 2. pontban meghatározott adatokat a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, kizárólag a létrejött szerződés teljesítése érdekében kezeli, tárolj a jogszabályban meghatározott határideig.

6. Az ügyfél jelen általános szerződési feltételek elfogadásával önkéntes, tájékoztatáson alapuló kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Posner Bistro & Bar ezeket az adatokat kezelje és tárolja.

II. Asztalfoglalás Dish online foglalási motor / email / telefonon, illetve személyesen

II.1 Asztalfoglalás az Posner Bistro & Bar weboldalán keresztül

Online asztalfoglalás a Dish linkjén keresztül tehető meg a következő adatok megadásával:

vezeték- és keresztnevét,

e-mail címét,

telefonszámát,

opcionális: az éttermi szolgáltatás igénybevételének típusát (üzleti, egyéb, különleges),

Az online foglalás megtételével elfogadja a Dish DISH Digital Solutions GmbH, Metro-Straße 1, 40235 Düsseldorf ÁSZF-ét és Adatvédelmi Szabályzatát.

II. 2   Asztalfoglalás telefonon, e-mailen, illetve személyesen Posner Bistro & Bar-ban vagy az Up Hotel Budapest recepcióján a következő adatok megadásával

vezeték- és keresztnevét,

e-mail címét,

telefonszámát,

opcionális: az éttermi szolgáltatás igénybevételének típusát (üzleti, egyéb, különleges)

Az egyéni asztalfoglalások kötbérmentesen lemondhatók.

III. Megrendelés és vásárlás jelen internetes oldalon keresztül

1. A Posner Bistro & Bar tájékoztatja az ügyfelet, hogy a jelen webáruházon keresztül történő internetes vásárlás a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet (a továbbiakban: „Kormány rendelet”) által meghatározott távollévők között megkötött szerződésnek minősül.

2. A Posner Bistro & Bar tájékoztatja az ügyfelet, hogy a szerződés tárgyának lényeges jellemzője ÁFA-t tartalmazza, de nem tartalmazza a 12,5%-os szervízdíjat.

3. Az ügyfél megrendelhet, megvásárolhat terméket / termékeket, illetve a Posner Bistro & Bar által szervezett eseményekre belépőt. Az ügyfélnek ki kell választani a megvásárolni kívánt terméket vagy termékeket, úgy, hogy megnyomja a „kosárba teszem” gombot, majd a megadja az adott termékből megvásárolni kívánt mennyiséget. A kiválasztott mennyiség módosítható.

4. A rendszer ezt követően bemutatja azon virtuális kosár tartalmát, amely tartalmazza mindazon termékeket, amely vonatkozásában az ügyfél megrendelést készül leadni.

5. Az ügyfél ezt követően véglegesíti megrendelését, megadva a 2. pontban meghatározott adatait és bankkártyával vagy átutalással tudja kifizetni a termék árát. A megfizetést követően az ügyfél e-mailben kapja meg fizetési, illetve a visszaigazolást megrendelési számmal. A Posner Bistro & Bar már most tájékoztatja az ügyfelet, hogy azt külön postai úton nem küldi meg az ügyfél részére.

Az ajándékutalvány ára kizárólag bankkártyával vagy előre utalással fizethető meg. Ajándékvouchert emailben, a megrendelést követő első munkanapon küldünk a megrendelő részére.

 6. A jelen oldalon vásárolt eseményre szóló belépőjegy és ajándékutalvány nem visszaváltható. Az ajándékutalványok 12 hónapig érvényesek és az Up Hotel Budapestben levő Posner Bistro & Barban használható fel étel és vagy italfogyasztásra, sem egészben, sem részben készpénzre nem váltható. Az ajándékutalvány felhasználására kizárólag az jogosult, aki azt megvásárlását követően elsőként felmutatja a Posner Bistro & Bar felé. Az ajándékutalvány (időbeli vagy értékbeli) részleges felhasználására nincsen lehetőség, kizárólag egy alkalommal használható fel. Amennyiben a felhasználás során az ügyfél nem vásárol az ajándékutalványban meghatározott érték erejéig, az ügyfél nem jogosult a különbözet megtérítésére vagy későbbi felhasználására. Az ajándékutalvány címzettje kizárólag egy természetes személy lehet.

VI. Rendezvény foglalása a Posner Bistro & Barban

Rendezvény foglalása esetén (nagyobb asztalfoglalás set menüvel, különterem vagy az étterem lefoglalása esetén) külön sszerződéskötés szükséges, mely tartalmazza a lemondási feltételeket, illetve lemondás esetén a kötbér mértékét

V. Távollévők között kötött szerződés sajátosságai, elállás / felmondás

1. Az ügyfél a távollévők között kötött szerződésnek minősülő szerződéstől elállni nem lehet, de 14 napon belül indokolás nélkül módosíthat és egy későbbi, a Posner Bistro & Bar által eseményen felhasználtatja. Az ajándékutalvány felhasználása esetén a szerződés szerződésszerűen teljesítettnek minősül, így attól elállni nem lehet. Elállás esetén a Posner Bistro & Bar törli az ajándékutalványt, mint felhasználható utalványt.

2. Ügyfél az elállás jogát szóban vagy írásban gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha az ügyfél nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. Posner Bistro & Bar kéri ügyfelet, hogy esetleges elállási nyilatkozatát a későbbiekben igazolható módon küldje meg, ilyen különösen: az ajánlott és / vagy tértivevénnyel történő küldemény módja.

VI. Panaszügyintézés

A fogyasztó a termékkel vagy a Posner Bistro & Bar Étterem tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Posner Bistro & Bar (Up Hotel Budapest épületében) címe: 1067 Budapest, Csengery utca 31. utca 2.

Hétfő-péntekig: 09:00–17:00

Telefon: 550-5300

Internet cím: www.posnerbistro.hu

E-mail: info@posnerbistro.hu

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve Up Hotel Budapest recepcióján elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Posner Bistro & Bar harminc napon belül írásban válaszol.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a panaszát.

A szóbeli panaszt a Posner Bistro & Bar köteles azonnal megvizsgálni és szükség szerint orvosolni. Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Posner Bistro & Bar a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg kell megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.

Az írásbeli panaszt a Posner Bistro & Bar – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Posner Bistro & Bar indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Posner Bistro & Bar köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Posner Bistro & Bar nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Posner Bistro & Bar a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Posner Bistro & Bar köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Posner Bistro & Bar a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben a Posner Bistro & Bar és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Amennyiben a Posner Bistro & Bar a fogyasztói panaszát elutasítja, a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett Posner Bistro & Bar-ral közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/.

A Posner Bistro & Bar a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

Ennek keretében fennáll a Posner Bistro & Bar-nak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a Posner Bistro & Bar székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Posner Bistro & Bar együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Posner Bistro & Bar írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Amennyiben a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a 2013. évi V. törvény, valamint a 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.

Amennyiben a fogyasztó panaszt kíván tenni egy, az interneten (www.posnerbistro.hu oldalon) vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon a fogyasztó és a Posner Bistro & Bar, akivel szemben adott esetben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

VII. Egyéb rendelkezések

1. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül a 0 forintos ár vagy olyan ár, amelyből az eset körülményei alapján egyértelműen lehet következtetni arra, hogy az ár hibásan került feltüntetésre.

Hibás ár feltüntetése esetén a Posner Bistro & Bar felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, amely információ birtokában az ügyfél eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

2. A Posner Bistro & Bar tájékoztatja a fogyasztót, hogy szavatosságra vonatkozó és egyéb jogait többek között a 2013. évi V. törvény és a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól   rendelkezései tartalmazzák.

3. Posner Bistro & Bar bármikor jogosult jelen általános és szerződési feltételek rendelkezéseit módosítani, amely módosítások www.posnerbistro.hu internetes oldalon való közzététellel lépnek hatályba. Posner Bistro & Bar ezúton kéri ügyfeleit, hogy minden egyes megrendelés leadása előtt olvassák el az éppen hatályban lévő általános szerződési feltételeket.

 

 Budapest, 2024. augusztus 15.

hu_HU